۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان قزوین خبر داد؛

برخورداری رایگان مددجویان دارای بیماری خاص از خدمات بیمه

برخورداری رایگان مددجویان دارای بیماری خاص از خدمات بیمه

قزوین-رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان قزوین گفت: حدود ۱۰۰۰ مددجو دارای بیماری صعب العلاج یا بیماری خاص در قزوین داریم که به طور رایگان از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

حمیدرضا یارقلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در خصوص بیمه به دو گروه تقسیم می‌شدند، گروه اول مددجویان روستایی هستند که از دفترچه روستایی برخوردار هستند و گروه دیگر مددجویان شهری زیر مجموعه ما هستند.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: پیش از این کمیته امداد با مراکز درمانی قرارداد داشت و ما جز, یکی از چهار سازمان بیمه کشور بودیم اما از سال ۹۶ بیمه ما به بیمه سلامت واگذار شد.

وی افزود: پیش از واگذاری بیمه کمیته امداد به بیمه سلامت نگاه ما به مددجویان نگاه حمایتی بود و بیشتر تلاش می‌شد تا تمام خدمات، تسهیلات و ایاب ذهاب به مددجویان ارائه شود و این امر برای برخی مددجویان بهتر بود اما برخی از مددجویان از داشتن بیمه کمیته امداد به جهت حفظ کرامت انسانی ناراحت بودند.

این مسئول ابراز کرد: با واگذاری بیمه به بیمه سلامت اگرچه از میزان حمایت مددجویان کاسته شد و فرآیند بیمه کاملاً سیستمی شده اما خدمات بیمه به طور کامل در اختیار مددجویان قرار گرفته است‌.

یارقلی با اشاره به اینکه خدمات بستری شدن بیمار ذیل بیمه سلامت به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد عنوان کرد: خدمات سرپایی نیز ۷۰ درصد به عهده بیمه و ۳۰ درصد به عهده بیمار است که بیماران با ارائه فاکتور به کمیته امداد می‌توانند این هزینه را نیز از کمیته امداد تأمین کنند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه کشور است از دیگر مزیت‌های بیمه سلامت میزان گستردگی مراکز طرف قرارداد آن است و مددجویان می‌توانند طبق سلایق خود مراکز درمانی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت تخصصی‌تر به ارائه خدمات می‌پردازد بیان کرد: تمام مددجویان ما مشمول بیمه روستایی و شهری هستند و تنها افرادی که توسط یکی از اعضا خانواده یا فرزندان خود بیمه شده‌اند طبق خواسته خود مشمول بیمه سلامت نمی‌شوند.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰۰ مددجو دارای بیماری صعب العلاج یا بیماری خاص در استان قزوین تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که به طور رایگان از خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

کد خبر 5435699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha